Siófok  0.5  •  3 kn       

Keszthely  0.9  •  4 kn       

Balatonfüred  0.2  •  3.1 kn       

Balatonboglár  0.5  •  4.8 kn       

Orfű  •  6 kn       

Velencei-tó  1.6  •  0.2 kn       

Tiszafüred  0.5  •  9.1 kn       

Mályi-tó  3.5  •  6.1 kn       

2024. március 19., kedd

Kevesebb mint 30 nap múlva 2000 lóerőnyi zöldenergia szabadul el a Balatonon

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Kevesebb mint 30 nap múlva 2000 lóerőnyi zöldenergia szabadul el a Balatonon

Kevesebb mint 30 nap múlva 2000 lóerőnyi zöldenergia szabadul el a Balatonon

Kevesebb mint 30 nap van hátra az idei, immár 9. Zöldszalag Regattáig. Az elektromos hajók minden évben megrendezett nagy versenyére az idén nagyjából 50 hajót várnak a rendezők. A szervezés jól halad, az idén várhatóan minden korábbinál nagyobb szabású lesz a verseny.

Az augusztus 21-én megrendezendő Zöldszalag Regattán induló hajók összteljesítménye az idén várhatóan megközelíti a 2000 lóerőnyi zöld erőt is. A szervező Balatonfői Yacht Club ugyanis 50 hajó indulására számít az idei regattán, s mivel a hajók átlagos teljesítménye 30 kW, vagyis 41 lóerő, így ez összesen nagyjából 2000 lóerő felvonulását jelentheti. Ennek ellenére az e-hajók nem száguldanak, csak csendben, méltósággal suhannak a versenyen, hiszen a környezetbarát meghajtásuk nem feltétlenül a sebességre, hanem a hosszú menetidő elérésére van optimalizálva. A hajók jellemzően 7-9 km/h-ás sebességgel „kocogják le” 10 fix pont értintésével és keleti medence teljes egészének behajózásával teljesítendő túraversenyt.

 A Zöldszalag Regatta résztvevőinek a száma évről évre növekszik. Az első, még 2012-ben rendezett versenyen mindössze 12 hajó állt rajthoz, míg az idén várhatóan már négyszer annyi, mintegy 50 induló vág neki a távnak. „A verseny résztvevőinek folyamatos növekedése egyértelműen az elektromos hajózás hazai népszerűsödésével magyarázható” – kommentálta az indulók számának gyors emelkedését Viszkei András, az elektromos hajókat gyártó Aqwia Kft. alapítója és a verseny ötletgazdája, aki 2012-ben azzal a céllal hívta életre a regattát, hogy demonstrálják, milyen nagy hatótávolság jellemzi ezeket a hajókat.

Az előnevezés lehetősége a napokban nyílik meg a versenyzők előtt, és a verseny előtti napon, vagyis augusztus 20-án zárul. A rajt augusztus 21-én délben, a 11 órakor tartott kormányosi értekezlet után lesz. A verseny 18 órakor zárul. A Zöldszalag Regatta nemcsak verseny, hanem remek buli is egyben, hiszen a rendezők 20-án akusztikus koncerttel, 22.-én az ügyességi versenyt követően pedig zenés gálavacsorával várják az eredményhirdetés után a versenyzőket.

Az egyedülálló verseny tulajdonképpen egy klasszikus csillagtúra a vízen, a hajósoknak a rendezőktől kapott térkép segítségével különböző tájékozódási pontokat kell megkeresniük, és megérinteniük. További nehezítés, hogy a check-pontok némelyike a szárazföldön lesz! A versenyre gyakorlatilag bárki nevezhet, aki elektromos hajóval rendelkezik, az eredményeket külön osztályokba sorolva (méret és akkumulátor-kapacitás szerint) értékelik. A hajók egyszerre vágnak neki a távnak 21.-én délben, de aztán mindenki a saját taktikája szerint haladhat a pályán.

A Zöldszalag Regattáról
A Zöldszalag Regatta a balatoni elektromos hajósok nagy versenye, amelyet először 2012-ben rendezett meg az ötletgazda Balatonfői Yacht Club vezetősége. A rendezvény instant sikernek bizonyult, hiszen az akkori balatoni e-flotta majdnem egyharmada rajthoz állt az egyszerre játékos és komoly futamon. Érdemes belegondolni: arányaiban ez azt jelenti, mintha a Kékszalagon több mint háromezer vitorlás indulna!
A verseny azóta évről évre egyre több résztvevőt vonz a Balaton minden kikötőjéből Kenesére, ahol is több száz zöld hajós tölt együtt egy remek hangulatú hétvégét, esténként a vacsora és a zenés programok mellett ismerkedve, beszélgetve, tapasztalatokat cserélve egymással. 
A rendezvény egyben az elektromos hajópark látványos seregszemléje is, hiszen a mezőny nagy részét adó Wia modellek mellett évről évre mind több más márka hajóival is neveznek a csapatok a versenyre. A környezetbarát elektromos technológia rohamos fejlődése, az egyre korszerűbb és nagyobb teljesítményű hajók megjelenése miatt a rendezők évről évre kénytelenek mind több kategóriában értékelni a mezőnyt annak érdekében, hogy minden csapat nagyjából egyforma eséllyel rajtolhasson. A csillagtúra jellegű futam egyszerre teszi próbára a csapatok navigációs képességét és ügyességét, illetve a hajók akkumulátorpakkját és hajtásláncát, jól demonstrálva, hogy milyen kiforrott és megbízható nagyteljesítményű elektromos rendszerek szolgálják a környezettudatos hajózást a Balatonon.
 
Közel hatvanan vettek részt a Balatonfűzfői optimist edzőtáboron! Előző

Közel hatvanan vettek részt a Balatonfűzfői optimist edzőtáboron!

Friss időjárás előrejelzés az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj idejére Következő

Friss időjárás előrejelzés az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj idejére