Siófok  7.2  •  12.2 kn       

Keszthely  4.9  •  3 kn       

Balatonfüred  6.9  •  4.4 kn       

Balatonboglár  6.5  •  11.9 kn       

Orfű  •  8 kn       

Velencei-tó  5.1  •  5.1 kn       

Tiszafüred  7.8  •  11.5 kn       

Mályi-tó  5.7  •  8 kn       

2024. április 18., csütörtök

Hírek a hídról – 2017. július

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Hírek a hídról – 2017. július

Hírek a hídról – 2017. július

Tisztelt Sporttársak!

Június eleje óta ugyancsak felpörögtek az események a Magyar Vitorlás Szövetség háza táján. Lezajlott legnagyobb nagyhajós eseményünk, a 49. Kékszalag Erste World, újabb mérföldkőhöz érkezetek GINOP-os pályázataink, és jelentős előrelépésről számolhatok be az utánpótlásbázis szélesítése terén is. Engedjétek meg, hogy részletesebben is tájékoztassalak benneteket minderről.

GINOP-pályázat

Mint tudjátok, EU-forrásokból jelentős fejlesztéseket készítettünk elő a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében. Noha kicsit lassabban, mint előzetesen terveztük, de közeledünk a célhoz, s néhány nappal ezelőtt nagyon komoly előrelépés történt.

A „Balatonfüredi Megállópont” projektünkhöz a Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM) megkaptuk a pozitív támogatói döntést, amelynek nyomán dr. Kollár Lajos, az MVSz elnöke – az elnökség felhatalmazásával – hamarosan aláírhatja a 1,5 milliárd forintról szóló támogatói szerződést.

Az „Eszköz- és túraútvonal fejlesztési” projektünk közbeszerzési eljárása öt hajóosztály tekintetében sikeres volt, a szállítói szerződéseket partnereinkkel megkötöttük. A további eszközök és szolgáltatások közbeszerzése még július hónap folyamán megkezdődik, a projektet 2018 tavaszán zárjuk.

Utánpótlásbázis szélesítése

Mint tudjátok, stratégiánk egyik legfontosabb célkitűzése az utánpótlásbázis szélesítése. Több helyen elmondtuk, leírtuk, hogy az elmúlt négy évben harminc százalékkal nőtt az egyesületekben leigazolt, utánpótlás korú versenyzők száma. Meggyőződésünk, hogy ezt a folyamatot tovább kell erősíteni, ezért legutóbbi elnökségi ülésünkön elfogadtuk a MVSZ Gyermekvédelmi szabályzatát.

Ez nem csak egy a sokféle szabályzat és előírás közül, hanem az egyik legfontosabb! Aki szülő közöttetek, az biztosan ismeri azt az érzést, amikor először bízza gyermekét másra: legyen az óvó néni, tanító vagy edző. Sok felháborító esetről hallani mostanában a médiában, amikor oktatók, edzők visszaéltek a rájuk bízott gyermekek és szüleik bizalmával.

Szerencsére ilyen esetről sportágunkban nem tudunk, és ennek a jövőben is így kell maradnia! Ezért nagyon fontos ez a szabályzat, amelynek betartását maximálisan ellenőrizni kívánjuk.

49. Kékszalag Erste World Nagydíj

Nem volt könnyű a helyzetünk az idei tókerülő verseny szervezése kapcsán, hiszen a FINA vizes világbajnokság balatonfüredi előkészítése miatt a verseny helyszíne egy pár nappal a start előtt még inkább építési területhez hasonlított. Köszönhetően Balatonfüred várossal és a BP2017-tel kialakított kiváló együttműködésnek a verseny napjára a parti helyszíneket gond nélkül birtokba tudtuk venni.

A versenyhez kapcsolódó rendezvények között újdonság volt Kollmann András és az Ertse World nagy sikerű fotókiállítása, a Porthole-lal elindított Design Challenge, az Összevont cirkálók felvonulása és a hajók bemutatása a balatonfüredi mólónál illetve a „Győztesváró fogadás” csütörtökön este, melyet támogatóinkkal közösen szerveztünk.

A verseny jól szervezetten sikeresen zajlott és a díjkiosztóra a csodálatos Gyógy-téren kerülhetett sor. Itt is szeretném megköszönni minden támogatónak és a verseny szervezésében résztvevő kollégánknak a támogatását!

Sok éve szeretnénk megoldani a verseny professzionális közvetítését. Technikai hibák sorozata okán sajnos az idei évben is csak részben sikerült a hajók nyomkövetése és a közvetítés így nem a korábban egyezetetett módon zajlott.

A bójákat a fő támogató szürke színével ellátott palásttal borítottuk, ami jelentősen rontotta a láthatóságot, ezért jövőre a pályajelek sárga színűek lesznek.     

Minden versenyzőtársunknak köszönjük a részvételt és várunk Benneteket jövőre a jubileumi 50. Kékszalagon!

Jó szelet!

Holczhauser András
főtitkár

Ötvenesek remek találkozója Előző

Ötvenesek remek találkozója

Elmarad az Optimist csapatbajnokság Következő

Elmarad az Optimist csapatbajnokság