Siófok 5.5 • 16.4 kn
Tömeges szabálysértés várható! - Nyílt levél
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A porthole.hu oldalon jelent meg az alábbi nyílt levél, amelyet mi is változtatás nélkül leközlünk, illetve ezúton is csatlakozunk a kezdeményezéshez.
Nyílt levél a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányságának és a Magyar Vitorlás Szövetségnek. Közeledik a Kékszalag, amire a szervezők 600 hajót várnak. Vajon kis szélben hány hajó érkezik majd motorral a rajtra? Vajon az esetlegesen versenyt feladni kényszerülő hajók közül mennyien fognak majd motor segítségével hazatérni? Vajon ők bűnt követnek el? - a szerk.
Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Horváth László r. alezredes, rendőrségi főtanácsos, kapitányságvezető
Tisztelt Alezredes Úr!
Állampolgári kötelességemet teljesítve, a vitorlázást és versenyvitorlázást segítő szándékkal közérdekű bejelentést teszek a az alábbiak alapján:
A hazai és nemzetközi érdeklődésre méltán számot tartó Kékszalag tókerülő verseny július 2-án indul a Balatonfüred előtti vízterületről. Az előrejelzések szerint szélcsend vagy igen kis szél várható a rajtot megelőző időszakban. Tekintettel a több száz induló hajóra, a rajt előtti napon, vagy a rajt előtti órákban tömeges szabálysértés elkövetése várható, mivel a vitorlások rajtra történő megérkezése a várható szélviszonyok miatt motor használat nélkül gyakorlatilag lehetetlenné válhat.
Nem életszerű, hogy a kenesei vagy keszthelyi versenyzők előző nap elindulnak a versenyre és még ez sem biztos, hogy egy több tízezer forintos nevezési díjat befizető B18-as hajónak elegendő az odaérkezéshez.
Kérem Alezredes Urat a tömeges szabálysértés elkövetésének megelőzésére tett intézkedéseiről engem és lehetőség szerint a közvéleményt is tájékoztatni szíveskedjék.
Vitorlás társaim nevében arra is szeretném megkérni Alezredes Urat, mint a HSZ. vonatkozó rendelkezéseiből adódó lehetetlen helyzet legjobb ismerőjét, hogy a megfelelő fórumokon támogassa egy ésszerű, a vitorlázást segítő és azt nem ellehetetlenítő motorhasználatra vonatkozó törvényi változtatást. Az elektromotorok használata a jelenlegi árak, akkumlátorok tároló kapacitása és súlya miatt csak egy távlati és valóban üdvözlendő cél lehetne.
Több ezer törvénytisztelő vitorlázó nagyon sok esetben csak szabálysértés elkövetésével tud a versenyekre eljutni vagy például egy szélcsend miatt lelőtt versenyről hazajutni.
A szabálysértés feletti időleges vagy alkalmankénti eltekintés nyilván nem megoldás, a büntetés viszont csak az egyébként a vízen sok esetben egymás segítségére utalt vitorlázók és vízirendőrök közötti jó kapcsolat és kölcsönös megbecsülés megromlását eredményezheti.
Tisztelettel :
Kokas Géza YS III., HUN 1551,
Balatonalmádi, 2015.06.11.
Ps.: Levelemet nyílt levélnek szánom, tájékoztatásul megküldöm a MVSZ elnökének is.
Szerkesztői felhívás:
Akit a Kékszalag vitorlásversenyre menet, a verseny alatt, vagy onnan hazafelé tartva atrocitás ér motorhasználat miatt, az jelentkezzen az info@compassmagazin.hu -címen az esemény rövid leírásával és elérhetőséggel!