Siófok  11.1  •  9.6 kn       

Keszthely  8.9  •  10 kn       

Balatonfüred  10.8  •  7 kn       

Balatonboglár  10.5  •  12 kn       

Orfű  12  •  11 kn       

Velencei-tó  12.5  •  7.6 kn       

Tiszafüred  14.4  •  10.7 kn       

Mályi-tó  12.3  •  8.7 kn       

2024. április 23., kedd

Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.

Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.

A modellcsalád 1999-ben kezdődő sikeres pályafutása után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10 méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul. Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt a performance cruiserek fejlesztésében, amit bizonyít az is, hogy a Balaton három legsikeresebb osztályszövetsége Nautic típusokra épül. Célunk a NAU-TEN-nél is az osztályépítés-közösségformálás, hiszen ez nekünk nem csak egy hobbi, hanem életforma.

A hajó tervezésénél számos új megoldást alkalmaztunk, amelyek javítják a kezelhetőséget, vagy az esztétikát, ami nem utolsó szempont egy ilyen hajó esetében.

A NAU-TEN a Balatonra optimalizált, felhasználóbarát és egyben teljesítmény orientált hajó, azon belül is napi vitorlázásra fejlesztett cruiser-racer, ami azonban túrázásra is alkalmas a legszükségesebb kabinfelszereléseknek és a hat kényelmes fekhelynek köszönhetően. A hajó belseje a minimál design trendet követi, nélkülöz minden felesleges „sallangot”: a cél a funkció, illetve az ideális paraméterek.

Az új tőkesúllyal megoldást kínálunk a nagyszámú legénység problémájára. A legtöbb esetben gondot jelent versenyekre 6-8 embert csatasorba állítani, illetve túrázás alkalmával is előny, ha két ember könnyedén elboldogul a hajó kezelésével.

Az 1100 kg-os tőkesúly két méteres merülésével extra visszaállító nyomatékot biztosít a mindössze 2600 kg-os össztömeg mellett, így akár versenykörülmények között is elegendő négy fő a hajó által nyújtott lehetőségek maximális kihasználására. A már jól bevált elektrohidraulikus emelőrendszer itt is választható opció.

A hajótest külső kialakítása a legfrissebb trendek szerint valósult meg, szem előtt tartva a könnyű kezelhetőséget és a tágas kokpitot, ahol különálló egységként berakható háttámlák teszik kényelmessé a túrázást, vagy a kikötői beszélgetéseket a hajó fedélzetén. A már megszokott és bevált Harken deckszerelvények jól funkcionálnak egy könnyed túrázásnál, vagy akár szoros versenykörülmények között.

Újdonság a Facnor verseny fockroller rendszere, amely gurtnis kialakításának köszönhetően a rollerkötél szorulása nélkül könnyen-gyorsan felcsévélhető a génua.

Bő szélben a fix, de szükség szerint lecsavarozható orrsudárról könnyen kezelhető gennakkerrel hozható siklásba a hajó.

A rudas kormány mellett –amelyet a jól bevált JEFA önbeálló tűgörgős csapágyazással szerelünk-  új opció a szintén JEFA gyártmányú dupla körkormány. Impozáns megjelenése mellett a kokpitban való közlekedést is segíti, amelyet a süllyesztett grósz traveller sín tesz teljessé.

A másodlagos meghajtás terén is frissítettük a palettát.

A hagyományos beépített Volvo Penta dízelmotor mellett választható egy 10 LE-s rejtett külmotor, amely több előnnyel is rendelkezik: kisebb súlyú, egyszerűbb rendszer, egyúttal költséghatékonyabb.

A harmadik opciót a zöld energia kedvelőinek szánjuk: elektromos meghajtással is szereljük a hajót azoknak, akik stresszmentesen közlekednének két kikötő között, nem szeretik a motorzajt és a tankolással járó kellemetlenségeket.

Az elmúlt közel húsz év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy ez a hajó is elnyeri a magyar vitorlázó társadalom tagjainak tetszését és minél több sporttársat üdvözölhetünk majd a Nautic Hajókkal Vitorlázók Közösségében.

Üdvözlettel: a Nautic Boat csapata

http://www.nauticboat.hu

A hajó technikai adatlapja:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/hWqc3CX046h8jiZj/bemutatjuk-a-balatonon-jol-ismert-es-nepszeru-nau-330-es-311-tipusok-utodjat-a-nau-ten-t-0leZE6.doc

Hírek a Hídról -  Nagyobb fejlesztések a VIHAR - ban Előző

Hírek a Hídról - Nagyobb fejlesztések a VIHAR - ban

Felkerültek a hétvégi Alba Regia Kupa eredményei Következő

Felkerültek a hétvégi Alba Regia Kupa eredményei