• Kövess minket!

Hazai

Az RSM2 katamarán nyerte az Ezüst szalag éjszakai túraversenyt

Az RSM2 katamarán nyerte az Ezüst szalag éjszakai túraversenyt

Az RSM2 katamarán nyerte az Ezüst szalag éjszakai túraversenyt

Vándor Róbert és csapata volt az egyetlen a nagy többtestű „rohanógépek” közül, amely vállalta az erős, néha viharos szélben a megmérettetést. A modifikált AC 45-ös 3 óra 4 perc alatt teljesítette a több mint 80 kilométeres Földvár-Györök oda-vissza versenytávot. Végig kitűnően vitorláztak, minden bizonnyal sok tapasztalatot gyűjtöttek a Kékszalagra. A 18 órai rajt idején 25-28 csomós, pöffös északnyugati fújt, indulás után két F18-as katamarán is felborult, Pfeningberger Andrásék bumja eltört, kiálltak, a Goszleth Marcell-Takácsy Levente páros viszont folytatni tudta a versenyt. Az F20-as katamaránnal vitorlázó Szentiványi István-Komáromy Balázs kettős megúszta a borulást, de egy-egy széllökés őket is meglepte. „Többször is ráengedett vitorlákkal úgy megdőltünk, hogy a trambulin alá fújt a szél. Csak abban bízhattunk, hogy kihagy egy pillanatra, és vissza tudjuk tornászni a hajót” - mondta a kormányos. Szentiványiék végül abszolút másodikként futottak be, Goszlethék előtt. Az egytestű vitorlások – ők tették ki a 44 induló zömét – lényegesen nyugalmasabban rajtoltak, mindenki jóelőre, reffeléssel készült fel a szélre. Ez a pálya ebben a szélben sebességi verseny volt, abszolútban negyedikként a Trentasette futott be, Lacsny Gergellyel a kormánynál, az Assok között valószínűleg az döntött, ki hol és mennyi időre tudta odafelé fenntartani a spinakkerét. Abszolút ötödik a Fantomasso lett Majthényi Szabolccsal a kormánynál, hatodik a Pimasso Jeney Györggyel, hetedik a P26-os Tantál Fazekas Gáborral, nyolcadik a Picabo Kovács János Balázzsal és csapatával, és az első tízbe befértek a legendás cirkálók, a Pannonia (Jordán Balázsék) és a Lillafüred is (Detre Szabolccsal a kormánynál), ők valósággal lubickoltak a végig kitartó (éjféltájban csak egy cseppet gyengülő) északnyugatiban. Az osztályonkénti helyezéseket végül (az Assok és a kis katamaránok kivételével) a yardstick számítás döntötte el, a listák mellékelve.

Különdíjas lett Gerő András és Gerő Ildikó, akik a mezőny messze legkisebb hajójával, egy Kalózzal teljesítették a távot, Yardstick háromban. A rajt előtti haváriasorozatuk nem szegte kedvüket, siklatva, ahol lehetett spinakkerezve küzdötték végig a versenyt.

A legutolsó hajó is befutott hajnali fél négy előtt, mindenkinek elég volt látványnak a csodás badacsonyi naplemente és a felkelő „majdnem” telehold, a napfelkeltét a teljes mezőny kihagyta.

Az esemény az Archishade Kft. támogatásával jött létre, a nyomkövetés technikai partnere a Kwindoo volt. Weboldalukon visszajátszható a verseny, mindenki értékelheti saját maga és ellenfelei taktikáját: https://www.kwindoo.com/tracking/2896-ezuest-szalag?race_id=4642

A verseny átlagos túraversenynél kicsit hosszabb, de mégis kézbentartható távja jó edzés volt a Kékszalagra, hiszen az idén ötvenedik tókerülő talán legszebb része a napnyugta és legizgalmasabb szakasza az éjszaka. Az idei Ezüst szalag volt az első – de egészen biztosan nem az utolsó, hiszen hagyományteremtő szándékkal szervezte meg ezt a versenyt a Spartacus Vitorlás Egylet.

Eredmények:

http://compassmagazin.hu/images/2018.07/Ez%C3%BCst%20Szalag%20eredm%C3%A9ny%202018.%20j%C3%BAnius%2030%20-j%C3%BAlius%201..pdf

Fotó:Cserta Gábor