Siófok  7.2  •  8.4 kn       

Keszthely  7.9  •  15 kn       

Balatonfüred  6.9  •  13.9 kn       

Balatonboglár  6.7  •  8.9 kn       

Orfű  •  10 kn       

Velencei-tó  •  10.2 kn       

Tiszafüred  9.8  •  2.3 kn       

Mályi-tó  10.1  •  3 kn       

2024. április 24., szerda

Luka 30 One Design – novembertől a World Sailing offshore világbajnoki hajóosztálya – hazánkban tartotta első flottaversenyét

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Luka 30 One Design – novembertől a World Sailing offshore világbajnoki hajóosztálya – hazánkban tartotta első flottaversenyét

Luka 30 One Design – novembertől a World Sailing offshore világbajnoki hajóosztálya – hazánkban tartotta első flottaversenyét

 

Több mint 30 éve a vitorlázás elkötelezett híve Rodion Luka, ukrán olimpiai ezüstérmes (49er – Athén 2004) és világbajnok, valamint a Volvo Ocean Race résztvevője. Jelenleg a versenyzésre és túrázásra egyaránt alkalmas vitorlás típusát a Luka 30-ast vezeti be a nemzetközi vitorlás világba nagy sikerrel, hiszen a hajót novemberben a World Sailing hivatalosan offshore világbajnoki hajóosztályának választotta.

A hajó hihetetlenül gyors, a legmodernebb felszereléssel ellátott, trélerezhető, felhúzható, tőkesúlyos, sólyán vízre tehető és daru nélkül összeszerelhető. Belső terében kényelmes kabin és fürdő is kap helyet. A Luka 30-as kiemelkedő versenyzési képességekkel is bír.

A hajó fő magyar vonatkozása, hogy teljes karbon rudazata, beleértve az orrsudarat is, Kápolnásnyéken a Pauger műhelyben készül, illetve az is, hogy Rodion Luka a hajó bevezetésében kiemelten kezeli a Balatont. Idén szeptemberben például négy nemzet hét csapatának részvételével megrendezte a L30 Class Championship-et, vagyis a születő osztály első flottaversenyét Alsóörsön. Az osztály első versenyének az  Alsóőrs Marina adott otthont. Már Magyarországon is láthatunk Luka 30 vitorlásokat a Balatonon, köszönhetően a hajó hazai forgalmazójának, a Power and Sail Kft.-nek. A Luka 30 OD weboldala: https://powerandsail.hu/luka30-csaladi-verseny-vitorlas/

Az elmúlt hetekben számos cikk született arról, hogy a Luka 30OD a 2024-es olimpián is szerepelhet, mivel a Nemzetközi Vitorlás Szövetség egy kétszemélyes, férfi-nő párossal vitorlázó tőkesúlyos offshore osztály bevezetését tervezi az olimpiai vitorlázásban. Feltehetően ennek előkészítéseként keresték a megfelelő hajótípust egy pályázat keretében. A World Sailing pályázatán több nagy hajógyártó cég is indult, de a szövetség novemberben a Luka 30 One Design-t választotta.

A LUKA 30-ról:

Számtalan vitorlaállítási lehetőség, Tape- Drive Carbon vitorlák két reffelési ponttal, süllyesztett furler, Harken eszközök, egyszerűen kezelhető Dyneema kötélzet, verseny és túramód jellemzi a hajót.

A tökéletesen egyforma sablonok és a projekt gazdája, kitalálója Rodion Luka gondoskodik arról, hogy minden hajó tökéletesen egyforma. Cél, hogy ne a pénztárca, ne is az esetleges szerencsés csillagállás a gyártás során, hanem egyedül a tudás döntsön a versenyeken. …

Az ergonomikus kialakítás akár 8 versenyző számára biztosíthatja a hajózás élményét és a verseny izgalmát. A fedélzet alatti WC és zuhanyzó ilyen méretű versenyhajón eddig elképzelhetetlen volt.

Ellentétben a futamokkal, túra módban akár két ember is biztonságosan viheti a hajót. Achterstág egyszerűen kiakasztható és az árboc közelében rögzíthető, ami nem megy a biztonság rovására. Reffelni akár a cockpitből is lehet. Összehajtható asztal, nagy zuhanyzó, három, akár négy személy számára kényelmes fekvőhely fedélzeti zuhany és fürdőlétra gondoskodik arról, hogy az egész család imádjon a Luka30-on vitorlázni.

A Luka30 szállítása és tárolása senkinek sem jelenthet problémát. Mind a kormány, mind a tőkesúly emelhető, a test 2,54m széles, azaz egy közepes méretű autó útvonalengedély nélkül húzhatja. A költséghatékony szállítás sokat számára elérhetővé teszi a nemzetközi versenyzést.

Generátorként is funkcionáló 6kW-s sail drive motor hajtja a hajót, csendes vizen akár 21, hullámokon akár 16 tengeri mérföldre. A hajó maximális sebessége motoros üzemben 8 csomó. A legmodernebb lithium akkumulátor 5 óra alatt teljesen feltölt.

A 2017 – 18 – as Volvo Ocean Race a rekordok versenye volt Előző

A 2017 – 18 – as Volvo Ocean Race a rekordok versenye volt

Jégpályává változik a siófoki kikötő Következő

Jégpályává változik a siófoki kikötő